ØkoWeb DanmarkNyt fra den økologiske verden | ||
På dansk:Øko-nyt
In English:
|
Pressemeddelelse fra Økologiske Landscenter 27. juli 2001 Økokaravanen ruller På sin vej igennem SuperBrugsens 71 økobutikker kommer Økokaravanen forbrugerne i møde med information om økologien og smagsprøver på nogle af de mange produkter, der i dag fås i økologisk kvalitet. Til gengæld håber den økologiske branche på, at forbrugerne vil komme med deres ideer og ønsker til fremtidens økologiske produktsortiment. "For os er Økokaravanen nemlig i høj grad et oplæg til dialog med forbrugerne, og vi håber, at rigtigt mange vil besøge Økokaravanen, når den kommer rundt i landet, og få en snak med en af de økologiske landmænd, der vil være til stede" udtaler Lene Stentoft, marketingchef i Økologiens Hus. "Den økologiske branche skal blive endnu bedre til at matche markedet i et samfund, der er under stadig forandring. Moderne livsstil medfører for eksemepel et behov for convenience food. Det vil vi også lave, men i den økologiske kvalitet", understreger Lene Stentoft. "Vi betragter Økokaravanen som startskuddet på næste boom i afsætningen af økologiske fødevarer på det danske marked", fortsætter Lene Stentoft. "På baggrund af talrige analyser ved vi, at forbrugerne er interesserede i at få flere økologiske fødevarer, men at der dels mangler konkret viden om økologien, dels at produkterne ikke er hverken synlige i butikkerne eller tilgængelige i tilstrækkeligt omfang. Vi har derfor planlagt en række tiltag, som i den kommende tid vil rette op på disse forhold. De økologiske produkter skal være dér, hvor forbrugerne foretager deres indkøb - nemlig i supermarkedskæderne. Det har derfor været oplagt for os at indgå i samarbejdet med FDB om projektet Økokaravanen". Yderligere oplysninger: Lene Stentoft,
Økologiens Hus, |