Temaer tirsdag den 24. november |
1.
Afsætning til det danske marked (kl. 13.10-15.20) |
IRMAs forventninger til økologien Ved adm. direktør Erik Schulz, IRMA Anvendelse af økologiske
produkter i storkøkkensektoren Alternative afsætningskanaler for økologiske produkter
|
2.
Afsætning til udenlandske markeder (kl. 13.10-15.20) |
Eksport af økologisk marmelade til Tyskland og
Sverige Ved produktchef Henrik Nonnemann, Svansø Foods Eksport af økologiske
kødprodukter til England og Sverige Urtekrams erfaringer med eksport af økologiske fødevarer
|
3. Produktudvikling (kl. 13.10-15.20) |
Forbrugerne som drivkraft i udviklingen af
økologiske kvalitets-produkter Ved levnedsmiddelkonsulent Axel Ljungqvist, Forbrugerstyrelsen MD
Foods erfaringer med produktudvikling i den økologiske mejeribranche Thise Mejeris erfaringer med produktudvikling i den økologiske mejeribranche Hanegals erfaringer med produktudvikling i den økologiske kødbranche Produktudvikling i den økologiske grøntbranche Brancheoverskridende produktudvikling af økologiske fødevarer
|
4. Uddannelse (kl. 13.10-15.20) |
Afsætningsfremme af økologiske produkter
gennem uddannelse Ved skoleleder Jesper Loehr Petersen, Skolen for Økologisk Afsætning Erhvervsskolernes
rolle i den uddannelsesmæssige strategi for fremme af den økologiske fødevaresektor Økologisk mad en omlægning i hoveder og gryder
|
5. Økoturisme (kl. 13.10-15.20) |
Erfaringer med turister på det økologiske
landbrug Ved økologisk landmand Elsebeth Junker Vilkår og muligheder for
landboturisme Økolandbrug som en del af kvalitetsudviklingen af en turistdestination |